RENDELÉS, CSOMAGOLÁS, FIZETÉS
A kiválasztott termék raktáron van, elérhető?
A kiválasztott termékek elérhetőségét egyértelműen és egyszerűen jelezzük a webáruházban:
- Raktáron - illetve - Nincs raktáron -
Termékek lehetnek a logisztikai szolgáltatónk központi raktárában, ebben az esetben rövidebb folyamatra számíthatsz. Amennyiben külső raktárról kell beszállítani a terméket csomagolás előtt, akkor valamivel hosszabb idő alatt szállítjuk le megrendelésed.
Amennyiben megrendelésed különböző elérhetőségű termékeket tartalmaz, úgy csomagodat akkor tudjuk feladni, amikor az általad választott összes termék a központi raktárba került.
Természetesen mindenki azon dolgozik, hogy minden termék készleten legyen és megrendelésed minél hamarabb megérkezzen, ezért rendszeresen felülvizsgáljuk, hogy a gyártók, nagykereskedők képesek-e megfelelni ezeknek az elvárásoknak, és célunk, hogy fenntartsuk a szolgáltatás magas minőségét.
Hány napon belül kaphatom meg a csomagom?
Egy adott napon 13:00 óráig leadott megrendelések feldolgozási és csomagolási ideje 1-2 munkanap, a szállítás pedig átlagosan 2-4 napot vesz igénybe.
Termékek lehetnek a logisztikai szolgáltatónk központi raktárában, ebben az esetben a kiszállítás 2-3 munkanap alatt várható. Amennyiben külső raktárban található meg a megrendelt termék, akkor várhatóan 5-6 munkanap alatt szállítjuk le megrendelésed.
Ennek megfelelően megrendelésed várhatóan nem több mint 6 munkanap alatt kerül leszállításra, az átlagos szállítási idő pedig 4 munkanap.
A pontos szállítási napról az érkezést megelőző munkanapon e-mailben és/vagy telefonon is értesítést kapsz az általad választott szállító cégtől.
Amennyiben számodra kiemelten fontos, hogy termékeid megérkezzenek hozzád egy adott határidőre, úgy kérlek megrendelés előtt vedd fel a kapcsolatot az Ügyfélszolgálattal, aki szívesen segít a várható szállítási időpont meghatározásában.
Hol lehet megnézni a termékeket?
Azért, hogy a lehető legalacsonyabb árakat tudjuk neked ajánlani, nem tartunk fenn drága üzlethelyiséget, vagy raktárat, kizárólag interneten keresztül vásárolhatsz tőlünk.
Emiatt személyesen nem tudsz bejönni hozzánk terméket megtekinteni, vásárolni, vagy kicserélni.
Mit kell még tudnom a termékek csomagolásáról?
Fontos tudnod, hogy logisztikai partnerünk egy dobozba maximum 3 terméket csomagol. Amennyiben neked egy megrendelésen belül 3-nál több terméked van, akkor azt 2, vagy több dobozban fogod megkapni.
Természetesen neked semmilyen extra költséged nem merül fel a több doboz miatt, ezt teljes mértékben mi fizetjük.
Mi történik akkor, ha az általam választott szállítócég nem tudja kiszállítani a csomagom a mérete miatt?
Vannak olyan esetek, amikor az általad kiválasztott szállítócéggel nem tudjuk kiküldeni a csomagod, mert egy- vagy több mérete miatt túlméretesnek számítana. Ilyen főleg akkor fordulhat elő, ha csomagautomatát választottál ki szállítási módként, de a csomag nem fér el az automatába.
Ebben az esetben logisztikai partnerünk választ egy másik megfelelő és költséghatékony szállítási módot, mi pedig kommunikáljuk feléd a változást.
Természetesen ebben az esetben sem merül fel extra szállítási költség részedről, ezt mi fizetjük.
Módosíthatom vagy lemondhatom a rendelésemet?
Természetesen módosíthatod, illetve le is mondhatod megrendelésed. Erre a csomag feladását megelőző napzárásig van lehetőséged.
Amennyiben csomagod már úton van feléd (amiről emailben értesítünk), akkor pedig élhetsz az elállás jogával, így gyakorlatilag kockázatmentesen vásárolhatsz nálunk.
A megrendelés módosítását, vagy lemondását megteheted e-mailben, vagy telefonon. Kérlek ezekben az esetekben egyértelműen jelezd, hogy mely megrendelést szeretnéd módosítani (például a megrendelésszám megadásával)!
Amennyiben kérdésem van, hogyan tudok kapcsolatba lépni veletek?
Ügyfélszolgálatunkat a +36 30 444 6780 telefonszámon, e-mailben az info@vende.hu címen, valamint az elérhetőségek menü pont alatt a kapcsolatfelvételi űrlapon tudod elérni.
Telefonos ügyfélszolgálatunk hétköznapokon 10:00 – 16:00 óra között üzemel. Személyes ügyfélfogadásra nincs lehetőség.
Minden megkeresésre válaszolunk, kollégánk biztosan fel fogják venni veled a kapcsolatot a lehető legrövidebb időn belül.
Miért van további költsége az utánvétellel való fizetésnek?
Az utánvétel során plusz feladatok merülnek fel a pénzkezeléssel kapcsolatosan, ezt az adminisztrációs költséget fedezi az utánvét díja.
Az utánvétel költsége egységesen 590 forint, függetlenül az értékhatártól, és a szállítási módtól. A futárnál, csomagautomatánál vagy csomagponton történő készpénzes, illetve kártyás fizetés esetén is ezt az adminisztrációs díjat számoljuk fel.
Az online bankkártyás fizetés és banki előre utalás esetén mindez elektronikusan történik biztonságos csatornákon keresztül, így ezen fizetési módok esetén nem számolunk fel semmilyen díjat, tehát neked így lesz a legolcsóbb a vásárlás.
SZÁLLÍTÁS, ÁTVÉTEL, SZÁMLÁZÁS
Hol tudok érdeklődni a csomagom státuszáról?
A futárszolgálatok általában 8:00 és 18:00 óra között érkezhetnek a csomagoddal az általuk előzetesen megadott napon. A szolgáltatók a kiszállítás napján SMS-t küldenek arról, hogy milyen időben (meghatározott 3-4 órás intervallumon belül) várható a futár érkezése.
Az egyes szállítócégek ügyfélszolgálatának elérhetőségeit összegyűjtöttük nektek, amennyiben kérdésetek lenne a kiszállítás státuszáról. Az elektronikus felületeken a csomagok nyomon követhetőek:
1, Magyar Posta Logisztika - MPL:
Az MPL lakossági ügyfélszolgálati normál díjas telefonszáma: +36 1 767 8282,
Elektronikus elérhetőségük: Magyar Posta Zrt. - Ügyfélszolgálat
MPL Gyakran Ismételt Kérdések oldal: GYIK
2, GLS:
A GLS ügyfélszolgálati nem emelt díjas telefonszáma: +36 29 886 700,
Elektronikus elérhetőségük: GLS elérhetőség | GLS Hungary (gls-group.com)
GLS Gyakran Ismételt Kérdések oldal: GYIK
3, Foxpost:
A Foxpost ügyfélszolgálati normál díjas telefonszáma: +36 1 999 0369,
Elektronikus elérhetőségük: FOXPOST Ügyfélszolgálat - Itt megtalálod a Gyakran Ismételt Kérdéseidre is a válaszokat.
4, DPD Házhozszállítás:
A DPD ügyfélszolgálati normál díjas telefonszáma: +36 1 501 6200,
Elektronikus elérhetőségük: DPD Ügyfélszolgálat - Itt megtalálod a Gyakran Ismételt Kérdéseidre is a válaszokat.
Mi történik, ha futár akkor jön, amikor nem vagyok itthon?
A futárszolgálattól a kiszállítás napján várhatsz SMS-t arról, hogy milyen időben várható a futárt (3-4 órás intervallumon belül). A futár elérhetőségét is megadják, és ha a kiszállítással kapcsolatban bármilyen kérdésed, vagy kérésed van, akkor telefonon egyeztethetsz a vele.
A sikertelen kézbesítésről értesítést kapsz. Sok esetben még aznap, de általában csak a következő munkanapon kísérlik meg az ismételt kézbesítést, ennek időpontjáról érdemes egyeztetned az adott futárcég ügyfélszolgálatával.
Az első sikertelen próbálkozás után még kétszer megpróbálják átadni a csomagot, amennyiben harmadszor sem sikerül kézbesíteni, a csomagot sajnos visszaszállítják a központi raktárba (MPL esetén Postapontra, ahol később is átvehető – erről szintén értesítenek).
A csomagot más is átveheti helyettem?
Kérjük ügyelj arra, hogy te vagy valaki más elérhető legyen a megadott címen a futárszolgálat által jelzett időpontban! Így biztosítható, hogy a lehető leghamarabb megkaphasd a csomagod.
Szállító cégek ügyfélszolgálatainak elérhetősége:
1, Magyar Posta Logisztika - MPL:
Az MPL lakossági ügyfélszolgálati normál díjas telefonszáma: +36 1 767 8282,
Elektronikus elérhetőségük: Magyar Posta Zrt. - Ügyfélszolgálat
2, DPD futárszolgálat:
Az MPL lakossági ügyfélszolgálati normál díjas telefonszáma: +36 1 501 6200,
Elektronikus elérhetőségük: DPD - Ügyfélszolgálat
3, GLS házhozszállítás:
A GLS ügyfélszolgálati nem emelt díjas telefonszáma: +36 29 886 700,
Elektronikus elérhetőségük: GLS elérhetőség | GLS Hungary (gls-group.com)
Fizethetek a futárnak bankkártyával?
Az MPL és GLS szolgáltatók esetén a futároknál is fizethetsz bankkártyával. A legolcsóbb fizetési mód számodra, az azonnali bankkártyás fizetés a webáruházban. Ebben az esetben a termék leszállításakor semmilyen teendőd sincs, egyszerűen csak átveszed a csomagot a futártól.
Hogyan kapok számlát a vásárlásról?
A vásárlásról minden esetben elektronikus számla készül, mely a vásárláskor megadott e-mail címedre küldünk el.
A számlát a Nakata Kft, mint a Vende webáruház tulajdonosa, állítja ki, és a nakata@szamlazz.hu e-mail címről fog érkezni.
Amennyiben nem kaptál számlát, vagy véletlenül kitörölted, kérlek vedd fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, és újraküldjük neked.
ELÁLLÁS, GARANCIA, JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
Elállhatok a vásárlástól?
Természetesen fogyasztóként megillet az elállási jog. Ezekről a tudnivalókról készítettünk egy összefoglaló oldalt, melyet IDE kattintva érhetsz el.
Illetve további részleteket az ÁSZF-ben találsz.
Céges vásárlás esetén is megillet az elállási jog?
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben meghatározott elállási jog csak a fogyasztókat illeti meg, cégeket nem.
Garancia van a termékekre? És mi a különbség a szavatosság, garancia és jótállás között?
Rögtön az elején kezdjük a legfontosabbal: van-e különbség a jótállás, a garancia, a szavatosság, és az elállási jog között?
Az elállási jogról az előző pontban beszéltünk, a szavatosságról később lesz szó.
A jótállás ugyanakkor a garancia szinonimája, amíg a jótállás jogi szakkifejezés, addig a garancia köznapi elnevezés. Mi jótállásnak fogjuk nevezni a továbbiakban.
Mennyi időre biztosítotok jótállást?
A jótállás az eladó felelősségvállalása a hibás teljesítésért. A jótállási idő alatt az eladó garantálja, hogy az általa értékesített terméknek nincs és nem is lesz hibája rendeltetésszerű használat esetén. A jótállás minimális idejét törvény garantálja, de ettől a kereskedő önkéntesen eltérhet és meghosszabbíthatja azt.
A 10.000 Ft feletti tartós fogyasztási cikkekre az alábbiak szerint jótállást biztosítunk:
a) 10.000 forintot elérő, de 250.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250.000 forint eladási ár felett három év.
Az alábbi linken olvasható dokumentum mellékletében látható, hogy mely termékekre vonatkozik a kötelező jótállás:
Hogy lehet a jótállási igényt érvényesíteni nálatok?
A jótállási jegy akár papír alapú, akár elektronikus, szerepelnie kell rajta az eladó nevének és elérhetőségeinek, illetve további kötelező adatoknak. Panaszotokkal az ügyfélszolgálatunkon tudtok jelentkezni. Fontos, hogy a jótállás ideje alatt vásárlóként csak a hiba tényét kell bizonyítanod.
További részleteket az ÁSZF-ben találsz.
Mit kell tudnom a szavatosságról?
A szavatosság nem azonos a jótállással. A szavatosság azt fejezi ki, hogy a terméknek nem volt az értékesítéskor olyan hibája, ami csak a vásárlás után, annak használata során derül ki. Tehát itt nem a termék elromlásáról van szó, hanem rejtett gyári hibáról, olyan funkcióról, ami eredendően rossz, vagy alkatrészről, ami az ígért használatra alkalmatlan.
Ha magánszemélyként vásároltál nálunk, akkor természetesen minden termékre két év szavatosságot vállalunk. Ezt csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető.
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
További részleteket az ÁSZF-ben találsz.