LEGFONTOSABB TUDNIVALÓK A 14 NAPOS ELÁLLÁSI JOGRÓL
A 14 napos elállási jogszabály a te védelmed érdekében lett megalkotva. A jogszabály alapján biztos lehetsz benne, hogy 14 napon belül indoklás nélkül elállhatsz a termék vásárlásától, visszakaphatod a termék árát és a fizetett szállítási költséget.
Azonban van néhány további fontos információ, amelyet szeretnénk összefoglalni neked a következő oldalakon.
A 14 NAPOS ELÁLLÁS JOGSZABÁLY NAGYON PONTOSAN FOGALMAZ
A fogyasztónak, a termék kézhezvételét követő 14 napon belül joga van elállni a vásárlástól. (Azonban joga van a fogyasztónak a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolni az elállási jogát).
Semmilyen indoklással nem tartozol tehát a webáruház felé, hogy miért nem tartasz igényt a termékre. Akár ki is bonthatod és kipróbálhatod a terméket.
Amennyiben a termék kipróbálása után döntesz az elállás mellett, akkor kérlek a terméket, amennyiben lehetséges, az eredeti csomagolásába visszacsomagolva küld vissza logisztikai partnerünk címére.
ELÁLLÁSI JOG ÉRVÉNYESÍTÉSE CÉGES VÁSÁRLÁS ESETÉN
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben meghatározott elállási jog csak a fogyasztókat illeti meg, cégeket nem.
VÁSÁRLÓ KÖTELEZETTSÉGEI A 14 NAPOS ELÁLLÁS KAPCSÁN
1, Elállási szándékod jelzése:
- A termék kézhezvételét követő 14 napon belül kell jelezned kell elállási szándékodat a webáruház felé.
- Ez történhet írásos formában (pl.: email, postai levél, stb.), de akár szóban (pl.: telefon, személyesen ügyfélszolgálaton) is.
- Készítettünk egy nyilatkozatmintát, amit használhatsz az elállás bejelentéséhez: Elállási nyilatkozat letöltés
2, Termék visszaküldése:
- A terméket vissza kell juttatnod webáruháznak. Erre az elállás bejelentésétől számított 14 napon belül van lehetőséged.
- Nem kell megérkeznie a terméknek ezen időn belül, de “útra kell indítani” a csomagot (a visszaküldésről szükséges egy dokumentumot bemutatnod, pl. postai feladóvevény).
- Visszaküldési címünk (ahol logisztikai partnerünk kezeli a visszaküldött csomagot):
Webshippy/Vende.hu, 2151 Fót East Gate Business Park, C/2
- A csomagba kérlek helyezd el a kitöltött elállási nyilatkozatot, illetve a csomagon jól láthatóan tüntesd fel webáruházunk nevét (Vende.hu webáruház) és a megrendelés azonosítószámát.
3, Visszaküldés költségének kifizetése:
- A visszaküldés költsége jogszabály alapján téged terhel (mi maradéktalanul visszafizetjük neked az termék árát és a hozzá kapcsolódó szállítási költséget, azonban a visszaküldésért neked kell fizetned).
WEBÁRUHÁZ KÖTELEZETTSÉGEI AZ ELÁLLÁSSAL KAPCSOLATBAN
1, Tájékoztatás:
- A Vende.hu ÁSZF-jét ITT találod meg, amely minden szükséges részletet tartalmaz az elállásra vonatkozóan.
2, Elállási jog biztosítása:
- Webáruházunk 14 napos elállási jogot biztosít neked, ha meggondolnád magad.
- Az elállási szándékod jelzését követően maximum 2 munkanapon belül felvesszük veled a kapcsolatot, hogy egyeztessünk a termék visszaküldésére, és a termékár valamint a szállítási költség visszafizetésére vonatkozóan.
3, Termék ár és a hozzá kapcsolódó szállítási költség visszafizetése:
- A termék árát és a hozzá kapcsolódó szállítási költséget (de nem a visszaküldés költségét) visszatérítjük az elállás bejelentésétől számított 14 napon belül.
- A webáruháznak visszatartási joga van. Ez azt jelenti, hogy a webáruház a termék árát és a szállítási költséget visszatarthatjuk mindaddig, amíg a termék visszaérkezik a központi raktárba, vagy például egy postai feladóvevénnyel bizonyítod, hogy a terméket visszaküldted.
- Webáruházunk a termék teljes árát visszafizeti, kivéve, ha a vásárló a kipróbálás során a termék tulajdonságainak megvizsgálásához szükséges használatot meghaladta. Ilyenkor értékcsökkenést számolunk fel.
VÉTELÁR VISSZATÉRÍTÉSÉNEK FOLYAMATA ELÁLLÁS ESETÉN
- Az elállás bejelentését követően a lehető leghamarabb, de maximum 14 napon belül visszautaljuk a vételárat valamint a szállítási költséget.
- A visszajáró összeget alapvetően az általad igénybe vett fizetési móddal megegyező módon térítjük vissza, kivéve, ha beleegyezésed adod más fizetési mód alkalmazására.
- A visszatérítést megelőzően felvesszük veled a kapcsolatot az info@vende.hu e-mail címről, hogy az alkalmazandó fizetési módot leegyeztessük.
- Amennyiben az általad alkalmazottól eltérő fizetési módban állapodunk meg, emiatt a változás miatt természetesen téged semmilyen többletdíj nem terhel.
BONTATLAN CSOMAGOLÁS MEGTARTÁSÁNAK SPECIÁLIS ESETEI
Vannak olyan termékek, amiket csak az eredeti csomagolásban lehet visszaküldeni, azaz ezekre felbontás után már nem lehet elállási jogot érvényesíteni:
- lezárt csomagolású hang-, videó anyagok, szoftverek,
- higiéniai és egészségvédelmi termékek (pl.: fehérnemű, fogkefe, egészségügyi betét, szexuális segédeszköz, golyós dezodor, neoprén ruha)
TERMÉK VISSZAKÜLDÉS FOLYAMATA AKKOR, HA SÉRÜLT CSOMAGOT KAPTÁL
Természetesen a leggondosabb kezelés, és odafigyelés mellett is előfordulhat, hogy csomagolási folyamat, vagy akár a kézbesítés során sérül a csomagolás. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a megrendelt termék is sérült, de érdemes az átvétel során odafigyelned és megtenned a szükséges lépéseket.
TEENDŐK SÉRÜLT, VAGY HIBÁS TERMÉK VISSZAKÜLDÉSE ESETÉN
1, Jegyzőkönyv felvétele:
- Ha a kézhezvételkor a csomagoláson sérülést látsz, mindenképpen vegyetek fel erről kárjegyzőkönyvet.
- Sérülés során a kivizsgáláshoz a csomagolást és a terméket is eredeti állapotban érdemes megőrizni.
- Fotókat is lehet készíteni a sérülésről, de teljes kivizsgáláshoz a csomagolóanyagok és a termék szemléjére is szükség lesz.
- Ha nem készült kárjegyzőkönyv, vagy nem lett sérült státusz regisztrálva a csomaghoz, akkor a kézhezvételt követő 3 munkanapon belül kell bejelentést tenni a logisztikai szolgáltatónál a sérülésről.
- Ha készült jegyzőkönyv, vagy rögzítésre került a sérült státusz, akkor a bejelentésre fél év áll rendelkezésre.
2, Hibás vagy sérült termék cseréje vagy javítása:
- A terméket a vásárlást igazoló számlával együtt vissza kell küldened webáruházunknak.
- Visszaküldési címünk (ahol logisztikai partnerünk kezeli a visszaküldött csomagot):
Webshippy/Vende.hu, 2151 Fót East Gate Business Park, C/2
- Amennyiben minden gondosságunk ellenére a termék valóban hibás vagy sérült volt, a termék lehető leggyorsabb cseréjére vagy kijavítására törekszünk.
- Ügyfélszolgálatunk mindenképpen egyeztet veled, hogy a számodra legmegfelelőbb megoldást találjuk meg.
- Amennyiben a csere mellett döntesz, és már nem áll rendelkezésre az adott árucikk, úgy a jogosultság megállapítását követően a termék vételárát 3 munkanapon belülvisszautaljuk neked.
VÉTELÁR VISSZATÉRÍTÉSÉNEK FOLYAMATA HIBÁS / SÉRÜLT TERMÉK ESETÉN
- A hibás teljesítés miatti jogosultság megállapítását követően, a lehető leghamarabb, de maximum 3 munkanapon belül visszautaljuk a vételárat valamint a szállítási költséget.
- A visszajáró összeget alapvetően az általad igénybe vett fizetési móddal megegyező módon térítjük vissza, kivéve, ha beleegyezésed adod más fizetési mód alkalmazására.
- A visszatérítést megelőzően ügyfélszolgálatunk felveszi veled a kapcsolatot, hogy az alkalmazandó fizetési módot leegyeztessük.
- Amennyiben az általad alkalmazottól eltérő fizetési módban állapodunk meg, emiatt a változás miatt természetesen téged semmilyen többletdíj nem terhel.